Τις 11 προτάσεις της Δημοτικής Αρχής για την απομείωση των σοβαρών επιπτώσεων στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης, λόγω των εργασιών για την κατασκευή του Flyover, παρουσίασε το πρωί της Πέμπτης, ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης.
«Επιμένουμε πως η ολιγόμηνη παράταση στις εργασίες για το Flyover θα ήταν προς όφελος της πόλης», ανέφερε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο κ. Αγγελούδης, στη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης στο Δημαρχιακό Μέγαρο Θεσσαλονίκης για την παρουσίαση των προτάσεων της Δημοτικής Αρχής.
Όπως είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, «οι 11 αυτές άμεσες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις μπορούν να λειτουργήσουν ανακουφιστικά στο μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης». Παράλληλα, επανέλαβε την άποψη πως η έναρξη του Flyover έγινε χωρίς καμία προετοιμασία. «Ένα τόσο μεγάλο έργο δεν γίνεται να γίνει χωρίς όχληση. Αλλά δεν υπήρξε ποτέ σωστή προετοιμασία. Η λογική ήταν πάμε και όπου βγει», υποστήριξε.
Οι προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης
Επαναφορά πασαλακίων σε κεντρικούς δρόμους, αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου και μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, αυστηροί έλεγχοι για διπλοστάθμευση και κίνηση δικύκλων σε πεζοδρόμια, βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων, τήρηση του ωραρίου τροφοδοσίας της αγοράς και δημιουργία προσωρινών πάρκινγκ σε καίρια σημεία περιμετρικά του κέντρου για την αποσυμφόρηση κεντρικών δρόμων, θέσεις στάθμευσης για δίκυκλα στο κέντρο αλλά και πύκνωση των αστικών συγκοινωνίων με ταυτόχρονη λειτουργία λεωφορειολωρίδων, είναι μερικές από τις προτάσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης, με κάποιες αυτές να δρομολογούνται στο αμέσως επόμενο διάστημα.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στη μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου με κατεύθυνση προς την πλατεία Δημοκρατίας αλλά και την αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου, ο κ. Αγγελούδης ανέφερε πως ήδη έχει υπάρξει επικοινωνία με τον ΟΣΕΘ αλλά και την Τροχαία, οι οποίοι έδωσαν αρχικά θετική απάντηση ως προς αυτό. Όπως είπε κατά τη συνέντευξη Τύπου ο κ. Αγγελούδης, άμεσα θα κατατεθεί επίσημα η πρόταση προκειμένου το επόμενο διάστημα να προχωρήσουν οι κυκλοφοριακές αυτές ρυθμίσεις.
Για την επαναφορά των πασαλακίων σε κεντρικούς δρόμους, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε πως πρόθεση είναι να τοποθετηθούν ξανά σε δρόμους όπως η Λεωφόρος Στρατού, η οδός Μητροπόλεως, η οδός Ερμού, κλπ. «Μόλις βρούμε τα απαραίτητα κονδύλια για την τοποθέτηση των κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας, θα προχωρήσουμε άμεσα», υπογράμμισε ο κ. Αγγελούδης.
Παράλληλα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης δήλωσε πως πρόθεση του Δήμου είναι να προχωρήσει άμεσα η βραδινή αποκομιδή των απορριμμάτων, προκειμένου τα απορριμματοφόρα να μην επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό στους δρόμους της πόλης. Υπογράμμισε, ωστόσο, πως κάτι τέτοιο για να γίνει χρειάζεται να προχωρήσει η έκκριση κονδυλίου ύψους 5 εκατ. ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν οι δαπάνες για τις νυχτερινές βάρδιες των εργαζομένων στην καθαριότητα.
Ακόμα, ο κ. Αγγελούδης είπε πως στο επόμενο διάστημα δρομολογούνται θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της πόλης, ενώ απηύθυνε έκκληση στους οδηγούς των δικύκλων να μην διέρχονται από τα πεζοδρόμια. «Η οδηγία προς τη Δημοτική Αστυνομία είναι να γίνεται αυστηρός έλεγχος για κίνηση δικύκλων σε πεζοδρόμια. Έχουμε δεκάδες τραυματισμούς πεζών από δίκυκλα σε πεζοδρόμια. Απευθύνουμε έκκληση στους οδηγούς των δικύκλων να χρησιμοποιούν τους δρόμους και όχι τα πεζοδρόμια», σημείωσε ο κ. Αγγελούδης.
Παράλληλα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης ανέφερε πως η Δημοτική Αρχή έχει έρθει ήδη σε επικοινωνία με υπουργεία και φορείς, προκειμένου να παραχωρήσουν και να διαμορφώσουν χώρους ελεύθερης στάθμευσης αυτοκινήτων περιμετρικά του κέντρου της πόλης. «Στόχος μας είναι οι πολίτες να μπορούν να αφήνουν το αυτοκίνητο εκεί και να κατεβαίνουν στο κέντρο είτε με αστική συγκοινωνία είτε με τα πόδια», σημείωσε ο δήμαρχος της πόλης.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελούδη, η πρόταση αφορά στη δημιουργία συνολικά 1.500 θέσεων στάθμευσης σε σημεία όπως: δύο παρκινγκ έναντι δικαστηρίων, ένα παρκινγκ πρώην στρατόπεδο Μυστακίδη 2 παρκινγκ στη συμβολή των οδών Λαγκάδα και Δραγουμάνου ένα παρκινγκ στην πρώην ναυτική διοίκηση στη Βασιλίσσης Όλγας, ένα στο πρώην στρατόπεδο Φαρμάκη, δύο παρκινγκ σε πρώην εργοτάξια του μετρό μπροστά από τη λέσχη του ΑΠΘ και τη Βιβλιοθήκη ΑΠΘ, δύο παρκινγκ σε δημόσια ακίνητα στην οδό Κατσιμίδη και ένα στη Βούλγαρη και Μουδανιών τερματικό σταθμό της γραμμής 31 του ΟΑΣΘ και δύο παρκινγκ εκατέρωθεν της διάνοιξης Ψελλού.
Οι προτάσεις που κατέθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, συνοπτικά, είναι οι εξής:
1) Να επαναλειτουργήσει εκ νέου ένα συντονιστικό όργανο που θα αναλάβει διαχείριση ζητημάτων που προκύπτουν λόγω του Flyover,
2) Μονοδρομηση 26ης Οκτωβρίου προς πλατεία Δημοκρατίας, αμφιδρόμηση Δωδεκανήσου, δύο λωρίδες Σαλαμίνος προς Τσιμισκή,
3) Εφαρμογή Ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων τον έλεγχο στάθμευσης βαρέων οχημάτων, εντατικοποίηση αστυνόμευσης σε κεντρικές οδικές αρτηρίες για όλο το 24ωρο από τη Δημοτική Αστυνομία με τη συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.
4) Επαναλειτουργία λεωφορειόδρομων σε Βασιλίσσης Όλγας, Τσιμισκή και Μητροπόλεως με αστυνόμευση και πιο εμφατική χρωματική σήμανση,
5) Πύκνωση δικτύου λεωφορειακών γραμμών. Με την προσθήκη 110 ηλεκτρικών στη Θεσσαλονίκη ο στόχος πρέπει να είναι όχι η αντικατάσταση άλλων λεωφορείων αλλά η προσθήκη τους στον στόλο. Ο στόχος σε αυτή την πόλη πρέπει να είναι 450 λεωφορεία και ανοιχτές λεωφορειολωρίδες,
6) Συνεχής έλεγχος διπλοστάθμευσης,
7) Επαναφορά των κώνων διαχωρισμού κυκλοφορίας. Επαναφορά κώνων σε Ερμού Λεωφ. Στρατού, Μητροπόλεως,
8) Μέτρα για εύρυθμη κυκλοφορία δικύκλων – Χώροι στάθμευσης για δίκυκλα σε ιστορικό χώρο και ευρύτερα, όσο αυτό είναι δυνατό,
9) Τονισμός της οριζόντιας σήμανσης διαβάσεων πεζών. Έντονη και εμφατική διαγράμμιση διαβάσεων πεζών τους επόμενους μήνες. Υπάρχουν πολλές διαβάσεις που δεν έχουν διαγράμμιση. Έναρξη από αυτές κοντά σε σχολεία και υποδομές,
10) Βραδινή αποκομιδή απορριμμάτων,
11) Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης.
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση που θα συμβάλει στην επίτευξη του κοινού στόχου της άρσης της ταλαιπωρίας των πολιτών», επισήμανε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση το μέλλον του ποδηλατόδρομου στη Νίκης
Ερωτηθείς για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης ο κ. Αγγελούδης είπε πως θα συζητηθεί από κοινού τον επόμενο μήνα με την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, το ζήτημα του ποδηλατόδρομου στη Λεωφόρο Νίκης καθώς οποιαδήποτε απόφαση για παραμονή ή όχι συνδέεται με έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Στέλιος Αγγελούδης, ο ποδηλατόδρομος στη Λεωφόρο Νίκης έγινε υπό συνθήκες πανδημίας και χωρίς να μελετηθεί, συνεπώς θα πρέπει να εξεταστούν όλοι οι παράμετροι γύρω από αυτόν. Παράλληλα ο δήμαρχος της πόλης τόνισε πως είναι θετικός σε ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατόδρομου, διευκρίνισε όμως πως αυτό θα πρέπει να γίνει με ορθό τρόπο, μελέτες και σωστό σχεδιασμό.
ΠΗΓΗ thestival.gr